Mångudinna

mångudinna

Romersk gudom, Mångudinna, Jaktgudinna, Inom romersk mytologi jaktens och månens gudinna. Morpheus Romersk gudom, Gud, Drömmarnas gud i den romerska mytologin. Vesta Gudinna, Romersk gudom, I romersk mytologi eldens och hemmets gudinna. Pax Romersk gudom, Fredens gudinna inom den romerska. Mångudinnan åkte i en vagn över himlen - fast hennes vagn drogs bara av två hästar. Hon framställs ofta klädd i långa klänningar, med en slöja på bakhuvudet. Hennes attribut är en fackla. På Aventinen i Rom stod ett tempel åt henne, Lunatemplet. Luna är även ett latinskt ord som betyder "måne" och är också det latinska. Mångudinna, substantiv.. Böjningar: mångudinna, mångudinnan. Engelska: moon goddess. Främsta kultplatsen var templet ribbing etikett ön File. Lilitha skrev den januari 31, kl. Hämtad från " https: Tellus mater Romersk gudom, Gudinna. Parca Ödesgudinna, Romersk gudom. Jag har valt att hålla det kort. mångudinna