Tina thunander

nyheter sto 1 Comments

tina thunander

Februari: Tina Thunander. Hej Månadens medlem, skulle du kunna presentera dig för oss? Tina Thunander, rotlös flyttunge, växt upp runtom i Sverige. Har två utflyttade flickor, man och symaskin. De senare bor kvar med mig i lägenheten i centrala Malmö. Lever i tron att den journalistiska banan var en. Tina Thunander är journalist vid Sveriges Television i Malmö. Hon har tidigare utgivit Barnbrudar. I nöd och olust () och nominerades i Augustprisets fackboksklass för Resa i Sharialand. Ett reportage om kvinnors liv i Saudiarabien. Läs mer. Journalisten Tina Thunander reste till Saudiarabien för att ta reda på hur det är att leva i ett land med sharialagar. Hon mötte kvinnor som kämpade för att förändra kvinnorollen och hon träffade maktens och religionens män som till varje pris vill bevara den. Hon talade med prinsar, domare och andra män ur samhällets.

Tina thunander - hller

För bilder, se respektive bildsida klicka på bilden. Vilka krav och förväntningar har deras familjer på dem som bröder och som blivande äkta män och pappor? I debattboken "Hatet mot muslimer" skriver Andreas Malm om den växande islamofobin och menar att den utbredda fientligheten utgör ett hot mot det öppna samhället. När detta är sagt måste jag dock erkänna att jag är ateist. För en del människor ger rutin svängrum att vara kreativ, men för mig är rutin och upprepning mestadels av ondo.